10/09/2023

9 september was de Multisportdag Zichtbaar Sportief bij Atletiek Vereniging De Spartaan in Lisse. Na maanden van voorbereidingen kon deze sportdag voor mensen met een visuele beperking van start gaan.

Wat een fantastische dag: de deelnemers werden opgehaald bij station Sassenheim om naar het atletiekcomplex in Lisse te gaan. De hele dag was verzorgd met lunch en barbecue, maar vooral voor het sporten. Voor sommige was het een soort reünie en voor anderen juist een kennismaking met lotgenoten. In de leeftijd van 8 tot 80 waren de deelnemers er met een partner, een vriend of vriendin, met een ouder of juist een kind die mee was.

Mooi om te zien hoe men elkaar aanmoedigde bij verschillende sportactiviteiten en wat een geluk met het mooie weer.

➡️Zonder de accommodatie van AV De Spartaan en alle buddy’s, trainers, medewerkers bij de bar, vrijwilligers was het nooit zo’n mooie dag geworden. In het bijzonder Sandra, die al maanden met ons de voorbereidingen heeft gepland en deze dag tot een succes heeft gemaakt.

➡️Bedankt alle deelnemers, voor jullie komst, jullie enthousiasme, interesse en gezelligheid voor deze Multisportdag. Natuurlijk ook voor jullie buddy’s.

➡️ Bedankt Oogvereniging voor jullie betrokkenheid. In het bijzonder Rik, die ons tips en advies gegeven heeft in aanloop naar de sportdag en zijn contacten heeft aangeboord.

➡️Bedankt Annemarie van Zichtbaar Sportief, Oogvereniging, NOC*NSF, Bartiméus, Koninklijke Visio, Gehandicapten Sport

voor de samenwerking, voor jullie PR en enthousiasme voor deze dag.

➡️ Bedankt alle organisaties voor jullie inzet om deze dag zoveel verschillende sporten te promoten en dat we gebruik konden maken van jullie faciliteiten en kennis Fietsmaatjes Hillegom - Lisse, Fietsmaatjes Teylingen, Leiden Road Runners Club, Stichtting Running Blind Showdown Leiden GSV De Sleutels, A,.V. De Spartaan, S.T.A.G. Sassenheim voor de tandems, Blinde Liefde voor Salsa, Fitness Queen Wellness Sisterhood, Rowing Blind, Uniek Sporten

➡️ Bedankt alle sponsoren die deze dag hebben ondersteunt en mogelijk hebben gemaakt.

➡️ Bedankt sponsoren die een bijdrage hebben gedaan voor de cheque die we hebben kunnen overhandigen aan de Landelijke Stichting Blinden en Slechtzienden. Zij hebben verschillende activiteiten waarbij ze mensen met een visuele beperking kunnen ondersteunen. Sporten is belangrijk voor je gezondheid, sociale- en mentale aspect. Je kan bij deze stichting een aanvraag doen voor een financiële ondersteuning voor lidmaatschap voor een sportvereniging of voor sportartikelen voor de sport die je wil uitvoeren.

Lions Club De Oude Duinen - Lisse blikt terug op een geslaagde sportieve dag. Een gezellige dag met boeiende en interessante verhalen van mensen die in het dagelijks leven te maken hebben met het feit dat ze slecht of geen zicht hebben.

Niet alleen de leden, maar ook de partners van de Lionsleden hebben zich ingezet, met het het rijden van en naar het station, broodjes smeren, fietsen, wandelen, barbecueën, afwassen, tandems weg brengen. Ook jullie bedankt voor jullie betrokkenheid en inzet!!

➡️ Bedankt lokale en regionale pers voor jullie interesse in deze dag en de PR voor deze bijzondere dag.